luni, 14 aprilie 2008

Dragi cetăţeni,
Peste 50.000 de kilometri parcurşi, 97 de localităţi (sate, comune, oraşe) parcurse, cele mai multe de cîte două-trei ori, zeci de mii de ieşeni cărora li s-au oferit consultaţii medicale şi juridice gratuit, cîteva vieţi salvate în ultima clipă (şi specific: ele sunt cele mai valoroase!) – ACEASTA ESTE CARTEA MEA DE VIZITĂ! Aceasta este activitatea mea din ultimii aproape patru ani de mandat ca ales al ieşenilor în Parlamentul Romaniei.
Prin urmare, pot spune, cu mîna pe inimă, că ştiu judeţul Iaşi aşa cum îmi ştiu propria casă. Cunosc problemele ieşenilor, pentru că am vorbit şi cu omul simplu şi cu învăţătorul, şi cu tînărul Ionel, şi cu bătrînii satului, şi cu preotul comunităţii, indiferent de religia acestuia, şi cu romanii, dar şi cu lipovenii sau cu rromii. Nu m-am ferit niciodată de oameni, dimpotrivă am fost mereu în mijlocul lor, pentru a le asculta păsurile şi pentru a-i ajuta.
De asemenea, am înţeles foarte bine care sunt avantajele judeţului nostru. In primul rînd, suntem al doilea judeţ al Romaniei ca populaţie, ceea ce înseamnă resurse umane importante. Apoi, am aflat că foarte mulţi dintre tineri de astăzi au făcut liceul sau au învăţat bine o meserie. Acest lucru înseamnă forţă de muncă calificată, ce abia aşteaptă să fie folosită. Stiu că mulţi dintre tinerii de la sate sunt plecaţi la muncă în străinătate, dar mai ştiu – de la părinţii lor – că foarte mulţi vor să se întoarcă în ţară, pentru a-şi găsi aici rostul.
Apoi, am văzut cu ochii mei potenţialul turistic al judeţului. Aproape că nu există comunitate care să nu se laude cu o biserică veche, cu o casă memorială sau cu un sit arhelogic. Mai este nevoie să spun şi de peisajele minunate din jur? De vechile podgorii sau de vechile livezi? Atunci, de ce pînă astăzi nu le-a pus nimeni în valoare? De ce nu avem un drum al vinului? De ce agroturismul din Iaşi nu face furori în întreaga lume ?
In plus, nu este de neglijat nici potenţialul agricol al judeţului. Toţi specialiştii sunt unanimi: într-un an bun, producţia agricolă a Iaşului poate hrăni trei judeţe de mărimea judeţului nostru. La acest avantaj se adaugă şi faptul că avem păduri întinse şi codri seculari (aşadar potenţial silvic), dar şi lacuri de mare întindere, ceea ce înseamnă o producţie semnificativă de peşte.
Nu în ultimul rînd, sunt conştient de poziţia strategică a judeţului Iaşi. Aflat la graniţa de răsărit a Uniunii Europene, judeţul nostru poate deveni o placă turnantă, o interfaţă între două lumi. Pînă astăzi, nu am ştiut să profităm de acest avantaj, aşa cum nu am ştiut să facem din bătrînul Prut o cale de comunicare şi nu o barieră.
Toate aceste aspecte arată că nu sărăcia judeţului Iaşi trebuie gestionată, ci bogăţia lui. Avem de toate, dar nu am avut la conducerea judeţului cei mai potriviţi oameni pentru a valorifica la maximum aceste resurse de nepreţuit.
Haideţi să dăm o şansă celor care se pricep! Haideţi să credem în viitor !

Un comentariu:

Anonim spunea...

Esti mare Dobre! Te votez!